Connect with us

Український погляд

Гірше не буде: вартість ремонту доріг при Зеленському зросла вдвічі

Без рубрики

Гірше не буде: вартість ремонту доріг при Зеленському зросла вдвічі

Середня вартість 1 км поточного середнього ремонту доріг у 2020 році, згідно з інформацією публічного модуля аналітики Prozorro, зросла до 11,19 млн грн. Це на 91,6% більше, ніж у 2019-му.

Такі дані повідомив виконавчий директор ініціативи з прозорості CoST Ukraine Святослав Абрамов.

Згідно з оприлюдненою інформацією, середня вартість 1 км нового будівництва в 2020 році становила 90,22 млн грн (-14,3%), реконструкції – 36,06 млн грн (-44,7%), капітального ремонту – 25,18 млн грн (+ 4%), середнього ремонту зросла до 11,19 млн грн (+91.6%)

Левова частка робіт у цьому році припала саме на поточний середній ремонт, який найбільше подорожчав (близько 90 % довжини доріг, де проводилися роботи).

Водночас у CoST Ukraine додали, що вартість основних матеріалів, що використовують у дорожньому будівництві, в 2020 році практично не змінилася.

Причиною зростання вартості поточного середнього ремонту Абрамов назвав збільшення обсягів робіт, які проводяться в межах такого ремонту.

Він пояснив, що поява поточного середнього ремонту свого часу була вимушеною мірою, зумовленою обмеженим фінансуванням, а головне – короткою тривалістю ремонтно-будівельного сезону.

«Відновлення доріг у такий спосіб дозволяє значно зекономити час, який займають процеси бюджетування, планування, проведення закупівель, а також погодження та експертиза проєктної документації, а отже надає змогу ефективно використовувати наявний фінансовий ресурс і забезпечувати задовільний стан проїзду українськими дорогами», – розповів він.

Водночас застосування поточного середнього ремонту, згідно з чинними нормативами, не передбачає ані зміни конструкції дорожнього одягу, ані залучення технічного нагляду для контролю якості проведення таких робіт.

Поточний середній ремонт, реалізований у такий спосіб, Святослав Абрамов назвав «аналогом капітального з меншою вартістю», однак наскільки довговічними будуть відремонтовані таким чином дороги, можна буде оцінити лише за кілька років.

Тобто проблема не в тому, що вартість ремонту подорожчала, а в тому – чи справді за ці гроші ми отримали кращу якість доріг? Через відсутність контролю якості робіт, про це можна буде сказати лише за певний час.

Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Блоги

To Top